Храна за по-добро чуване

Храна за по-добро чуване
  • Храна за по-добро чуване
  • Храна за по-добро чуване
  • Храна за по-добро чуване

 Вярно е това, което казват – ти си това, което ядеш. В борбата в това да поддържаме здравословна форма, витамините и минералите играят основна роля.


Минералите са неогранични вещества намерени в почвата и скалите и са основни хранителни вещества, от които тялото се нуждае да оцелее и да извършва ежедневните си функции и процеси. Ние получаваме минерали като ядем различни растения, който ги абсорбират от почвата и като ядем месо от различни животни, които се хранят от растенията

Сега нека погледнем кои минерали, помагат за по-доброто чуване:

Калия е отговорен за регулиране на количеството течност в тялото и клетките. Това е важно за Вашето чуване, защото течността във вътрешното ухо зависи от богатия прием на калий, особено в частта на ухото, отговорна за преобразуването на звуците от електрически импулси, които мозъкът тълкува като звук. С напредване на възрастта, тези нива спадат естествено и допринасят до „старческа” загуба на слуха.  
Храни, богати на калий са: картофи, спанак, боб, домати, стафиди, кайсии, банани, пъпеши, портокали, кисело мляко, нискомаслено мляко

Фолиевата киселина е основен елемент в способността на организма Ви да генерира растажа на нови клетки. Проучвания показват, че възрасните с ниски нива на фолиева киселина в кръвта е по-вероятно да развият „старческа” слухова загуба. Други изследвания показват, че фолиевата киселина може да намали загубата на слуха. Това би могло възможно, тъй като тялото изполва фолиева киселина, за да преработи хомоцистеина -  възпалително съединение, което намалява циркулацията. Добрата циркулация е важен компонент при задържането на косместите клетки на във вътрешното ухо здрави и работещи. 
Храни, богати на фолиева киселина: зърнени закуски, черен дроб, спанак, броколи и аспержи

Проучванията, проведени в Университета в Мичиган, показва, че хора, които са приемали магнезий (заедно с витамин A, E и C), са защитени от шума, свързан с загубата на слуха. Учени смятат, е това е така, защото магнезият се бори с последиците от свободни радикали, отделяни по време на силни шумове – почти като защитна бариера на деликатните мъхести клетки  във вътрешното ухо. 
Храни, богати на магнезий: плодове и зеленчуци като банани, артишок, картофи, спанак, домати и броколи.

 

Погрижете се за слуха си ТУК.